UNDERVISERE

UNDERVISERE


Hvem skal undervise?

Vi har arbejdet hårdt på at få sat det helt rigtige hold til at undervise på ADlinjen.

Vi tror nemlig på, at vi alle bliver bedre ved at dele den viden, vi har. Og vi tror på at det betaler sig at være ambitiøse.

Derfor er undervisningsplanen bygget op omkring gæstelærere, som er blandt de dygtigste i branchen blandet med en god håndfuld af folk udefra også - for det er altid sundt at se, hvad naboen laver.


Gæstelærere fra den øverste hylde

Glæd dig til workshops, forelæsninger og inspiration, fra en stjernespækket potpourri af gæstelærere fra både den danske og internationale scene. Her vil du møde eksperter inden for alle aspekter af art direction faget. Her under visuel identiet, kampagne identitet, koncept og idé, foto og instruktion, mode og illustration, og meget mere.

Nanna Thordal
Senior Advisor - Creative Strategy
Advice

Emne: Den gode kreative brief som fundament

Rasmus Moltke
Owner
Bernays

Emne: Sæt ansigt på brandet med en indsigt

Christine Smith
Creative Director Butter Agency


Emne:
How to be a relevant Art Director

Sune Bang
Kommunikationsrådgiver.
Selvstændig

Emne: Det kreative problemløsning kit

Claus Collstrup
Creative Director & Partner
&Co.


Emne:
Lær at argumentere for dine visuelle valg

Tina Touli
Creative Director & Graphic Designer
Tina Touli

Emne: TBA

Line Jensen
Grafisk designer
Selvstændig


Emne:
Om at formidle i en streg

Kristian G. Møller
Multi-disciplinary designer + CD
72andSunny

Emne: Hvordan man forstærker en idé eller en kampagne visuelt

Jonas Hechel & Rasmus Ipfeldt
Founder
e-Types

Emne: Typografiens hemmelige sprog

Casper Sejersen
Fotograf
Casper Sejersen Studio


Emne:
Foto alchymi

Jacob Wildschiødtz
Executive Creative Director @ NR2154


Emne:
Om at Art Directe fashion

Martin Kongstad
Head of Creative
Nord Centro Brand Development

Emne: Skriv et levende billede

SNASK
A creative agency of misfit geniuses

Emne: Det kreative regelbrud

Martin Werner
Instruktør & Founder
Bacon

Emne: Samarbejdet med instruktøren

Luke Cloran
Artist/Designer
Mikkeller

Emne: Om at give et brand en personlighed

Cameo & This is care of
Post Produktion og Sound
Design

Emne: Finish og lækker lyd

Laura Hauer
SoMe specialist
Djøf og KForum

Emne: Made for Social

Sally & Benjo
Creatives
&Co.

Emne: AI & AD

Kenneth Kaadtmann
Creative Director
Nexus Ambition.

Emne: Hack formatet og kulturen.

Mød dine fagansvarlig

Dine fagansvarlige, Olga Bastian & Simon Engstrøm, har lagt mange kræfter i at udfærdige et program, der favner undervisning i alle Art Directorens værktøjer så som konceptudvikling, idegenerering, design, fotostyring, typografering etc. Vi har også inviteret de bedste indenfor branchen til at gæste-undervise – for det er altid godt at kigge over hækken, og se på tingene med andre øjne. 

En ting er sikkert. Det bliver spændende, sjovt og sikkert også en lille smule hårdt på den gode måde. For du vil lære meget, og stejlt, få feedback, selvtillid og masser af Art Direction færdigheder.

Her under kan du læse mere, om de seks overordnede teamer undervisningen er bygget op under.

Merete Busk
Designer & Art Director.
Unfold the umbrella

Emne: Visuel Storytelling


Olga Bastian
Kreativ direktør på
Kiki Gotaway 
og fagansvarlig på AD-linjen

Olga Bastians er kendt for at sætte den æstetiske barre højt og har en kompromisløs og legende tilgang til sit fag. Som ganske ung blev Olga udnævnt som Creative Future af det prestigefyldte magasin Creative Review. Olga har både høstet erfarring og anerkendelse her hjemme og u udlandet. Det seneste årti har hun beklædt stillinger som kreativ direktør. I dag har hun bureauet Kiki Gotaway. Du kan se hendes seneste arbejde her.

olga@adlinjen.dk

Simon Engstrøm
Kreativ direktør på
Seligemig 
og fagansvarlig på AD-linjen

Simon Engstrøm, Har arbejdet på mange af de store internationale reklamebureauer gennem sine 30 år som Art Director, hans hjerte banker hårdt for kreativitet og hans visuelle tankegang har hjulpet kunder som Coca Cola, Mads Nørgaard, IKEA, Anders Matthesen og mange andre. I dag har han reklame og innovations bureaue Seligemig. Den 48 årige kreatør elsker kunder der tør skilde sig ud, udfordre markedet og stå ved det. Du kan se hans seneste arbejde her.

simon@adlinjen.dk